• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68017
+
-

باغ کلانتر کرمان  مرمت می‌شود

طبق توافقات صورت‌گرفته با متولی موقوفه باغ سالار کلانتر و شهرداری کرمان عملیات مرمت و احیای این بنای تاریخی از اوایل مردادماه آغاز خواهد شد

گردشگری
باغ کلانتر کرمان  مرمت می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت: با توافقات صورت‌گرفته با متولی موقوفه باغ سالار کلانتر و شهرداری کرمان، عملیات مرمت و احیای این بنای تاریخی از اوایل ماه جاری آغاز خواهد شد. 

به گزارش ایسنا «سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی» گفت: مقرر شد متولی موقوفه مدیرالملک با نظارت و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به مرمت این بنای تاریخی اقدام کند. کاربری این باغ طی طرحی با هماهنگی استانداری، میراث فرهنگی، شهرداری و اوقاف تعیین خواهد شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان به بهره‌برداری مناسب از باغ سالار کلانتر برای رونق شهر کرمان و حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود: باغ سالار کلانتر بنای تاریخی ارزشمندی است که در حال حاضر استفاده مناسبی از آن صورت نمی‌گیرد و لازم است برای جلوگیری از آسیب در اسرع وقت مرمت شود. 

موسوی به تهیه طرح مرمت این بنا از سوی میراث فرهنگی و آمادگی متولی موقوفه برای همکاری در مرمت آن اشاره کرد و ادامه داد: هدف این است که ضمن مرمت، احیا و حفظ این بنای تاریخی، به بهترین صورت از آن بهره‌برداری شود تا شاهد رونق در شهر کرمان در حوزه گردشگری باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید